Sunday, September 4, 2011

About - Darjah Dua (1991)

Waktu tu gua lupa gua dalam kelas pelajaran apa. Tapi gua tak boleh lupa saat yang paling gua rasa malu (itupun kalau benda tu berlaku waktu sekarang). yer la time kecik dulu mana ada perasaan malu, cinta, benci. semua yang seronok itulah gua rasa dunia.

Time tu cikgu tak masuk lagi. gua lupa apa nama cikgu tu. kalau ingat memang gua orang pertama add dia kat facebook gua.hahaha.. Tengah gua berlari-lari keseronokan dalam kelas tu, tetiba cikgu gua datang. bukan sorang, tapi berdua.lelaki. Gua tak tau siapa lelaki tu.

Bangun!!! Selamat pagi Cikgu!!.. suara ketua darjah gua time tu. gua lupa orangnye macam mana, yang penting gua ingat yang dia ketua darjah gua..hahah. Apa lagi semua bangunlah dan 'Selamat pagi Cikgu'. time tu ketua darjah bagi command memang semua dengarlah..budak-budakkan.

Cikgu gua pun kenalkan lelaki yang dibawanya tu adalah Guru Besar. Gua dalam hati memang fikir la yang semua guru besar memang besar pasal gua tengok perut guru tu besar. ala budak-budakkan..main fikir je la..haha.

Tiba-tiba guru besar tu tuding jari kat gua. Gua dah menggelabah. apa salah aku? kata hati gua. gua fokus apa yang nak dikatakan guru tu. gua fokus..fokus..

Lalu sambil rasa tidak bersalah guru besar dan 'kejam' tu menyemburkan ayat yang sampai sekarang memang gua tak lupa;



'Tu yang duduk kat tengah sebelah kiri tu, kenapa kamu tak berdiri'


gua terpaku.

No comments:

Profile